Arti korti Cordan gitti

"Üzünç olaylarda bile horon oynanıyor. Bizim campette cenaze duruyor ortada. Hava çok soğuk. Delikanlılar cenazenin etrafında- biz ağ örteriz üstüne bişey atlamasın, cenazeye zarar vermesin diye. Delikanlılarda cenazeyi bekliyolar. Adamın ismi Cordan rahmetlinin ismi. Ama üşüyo herkes böyle donup kalıyo. Biri diyoki. "Ya arkadaşlar şöyle diyo hafiften oynayalım". Ele ele tutuşuyolar. Cenaze ortada horon oynamaya başlıyolar.


"Hayde hayde yavaş yavaş
Sessuz sessuz bisdiat bisdiat
Ar daha  kore
Cordan is ore
Arti korti Cordan gitti
Çi çi"


Yavaş yavaş arttırıyolar arttırıyolar arttırıyolar sesi cenaze sahibi dışarı çıkıyor. Diyo ki
- Ne yapıyosunuz?
- Abi üşüdük böyle oynuyoruz kusura bakmayın.
- Valla ben de üşüdüm ben de biraz oynayayım diyor.

Ben bu hikayeyi daha bu yaz dinlemiştim. Bildiğin yaşanmış gerçek bir olay. Ne de olsa Laz olmak ayrı bir şey :)

Daha fazla Karadeniz insanını tanımak -tabi diğer yöreleri de-için devamı Anadolunun Kayıp Şarkıları belgeselinde.




Yorumlar