Holmes nerden de bilmiş bu çiçeği!


Adı Kumar çiçeği, öncelikle neden adı kumar bunu gerçekten bilmiyorum. Ama adı bu, herkes orman gülü diye biliyor o ayrı.

Neyse biraz geç olsa da biz Sherlock Holmes'u izledik geçen gün. Canım Sherlock Holmes filmde demez mi Türkiye Karadeniz kıyılarında yetişen bir çiçek. Ay birden gurur duydum, hani bizim oralar ya bir fanatiklik var tabi. Filmde kötü adam orman gülünün zehiriyle geçici felç geçirip ölü numarası yapıyor. Karadeniz'in deli balını da söylüyor Holmes. Ben hiç yemedim deli baldan ama geçekten insanları çarpan bir etkisi var. Benim bildiğim delilik bu mor olanından değilde sarı olanından geçiyor bu arada. 

Sarısı çok ta güzel kokar hatta biz sarısının çiçeğini koparır özünü emerdik bi de güzel tadı vardı. Ne de olsa zehirli ya tabi tadı güzel olacak. Yapraklarıyla da külah yapar su içerdik. 

Şimdi canım morundan toplayıp evimdeki vazoya koymayı- pardon evde vazo yok henüz kavanoza koymayı, sarısını da içime çeke çeke koklamayı çekti.... 

Yorumlar