Bu bir yemek tarifi değildir


Dün canımız kremalı mantarlı biftek çekti ama kremasız. Karışık oldu dimi böyle, zaten ben de google a böyle sorunca anlamadı.
Aslında amacım evde hazır krema olmadığı ama canım kremalı mantar soslu biftek çektiği, işten çıkınca da markete uğramaktan nefret ettiğim içinnnn...
Evdeki malzemelerle-yani süt var evde onunla yapılan bir tarif aramaktı, aradım taradım buldum.

Ve işte tarif buydu.

MALZEMELER 500gr biftek 400 gr mantar 1 çay bardağı süt 1,5 çorba kaşığı un 2 adet kuru soğan tereyağı tuz karabiber 
TARİFİ Biftekler kızmış teflon tavada az sıvı yağ ilavesiyle pembeleştirilir.Ayrı kaba alınır.Aynı tavada tereyağı eritilerek un hafifçe kavrulur.Soğan ve mantarlar ilave edilir.mantar suyunu çekince sütün yarısı ilave edilir ve bir miktar daha pişirilir.Biftekler borcama alınır tuzlanıp biberlenen mantarlı harç bifteklerin üzerine yayılır.Kalan süt ilave edilerek bir taşım kaynatılır.Arzuya göre maydonozla süslenir.burdan

Evdeki azzıcık malzemeyle yapılabilen en güzel kremalı mantar sosu oldu. Biftekler için aynı şeyi söyliyemiycem ama.
Tabi bakarsanız ne tarifler var peehhhh... limon suları, vişne likörleri, şaraplar....Eminim onlarla daha da lezzetli oluyodur. Benim içinse önemli olan hız ve az bulaşık oluyor genelde haftaiçleri.

Bu basit tarifte bile uyamadığım şeyler oldu tabi mesela borcama alamadım etleri, çünkü evde borcam yok o.O inanılmaz ama gerçek.
Aslında borcama alsam bu seferde bir taşım kaynatabileceğim bir fırın da yok :) Tencereye aldım ben de, ocakta kaynattım.
Ve süslemek için maydonoz da yoktu  :)

Evde ne var diye merak ederseniz işte yaşamaya yetecek  oldukça az şey, hem öyle olunca bulaşık da az oluyor :)





Yorumlar