Evernote

Hiç bu kadar yazı okuymamam diyen üşengeçler için hemen bir link; Evernote, indirin deneyin.
Eski işim gereği yazılımları anlatırken çenem düşüyor, nerdeyse bir kullanım kılavuzu hazırlayacaktım ama abartmıyım dedim. 

Kullananlar var mı bilmiyorum ama ben daha önce kullanmadığıma çok pişmanım. Kesin önceden görmüş not etmişimdir ama araya kaynayıp gitmiştir.

Ben aslında bütün notlarımı not defterime alırım. Alınacak listesi, gezi planları, telefon numaraları, kitap isimleri, duyduğum bir sanatçı adı, aklıma gelen bir resim fikri... aklınıza gelebilecek her şey. Ama mesela gezi planı için notlarımı yazarken oranın resmini  de not defterine yapıştırmak isterim çıktı alır koyarım bazen ama genelde üşenirim. Ya da mesela bir kaç internet adresini not etmek zor oluyor. O adresler ya benim ofisteki masaüstü bilgisayarımda kayıtlı oluyor, ya evdeki laptopta ya da elimdeki telefonda. Sonra tabi gel de o adresleri toparla toparlayabilirsen. Aynı şey fotoğraflar, bazı notlar, müzik listeleri.... içinde geçerli. Yani düzenli olduğumla övünürüm genelde ama aslında bu veri düzenleme işinde bayağı dağınığım sanırım. Daha doğrusu hepsi kendi içinde toplu ama 3 ayrı yerdeler hatta buna harici diskler, usb bellekler de eklenince ne kadar dağıldığımı anlayabilirsiniz. Hepsini senkronize olması gerçekten zor. Pek çok yöntem var bunlar için ama benim şimdiye kadar gördüğüm en kullanışlısı Evernote.

Evernote iOS, Android, Blackberry, Windows Phone 7, Mac OS X, Windows, Safari, Chrome, FireFox hepsiyle beraber kullanılabiliyor. **Ücretsiz bir yazılım. Dediğim gibi yemek tarifinden gezi planına kadar her şeyi not edebilirsiniz. Bunları resim, video ya da dosyalarla destekleyebilirsiniz. Yapılacaklar listeleri, yapılanlar listeleri de eklenebilir.
Benim en sevdiğim özellik telefonda kullanırken sesli mesajı, video kaydını ya da çektiğiniz fotoğrafı da ekliyebiliyor olmanız. Böylece bir anıyı unutmadan hemen günlük gibi kaydedebilirsiniz.

Bir de tabi bir görseli internetten bulup saklamak istediğinizde onun gerçek kaynağını da kolaylıkla saklıyo olabilmeniz çok kullanışlı. Favori web adreslerini de saklayabilirsiniz. Sadece görsel saklamak olarak düşünmeyin bir yazıyı da seçip anında evernote daki not defterinize yollayabilirsiniz.

Size bazen yazdıklarınız yetmiyorsa illa çizmek isterseniz Note Ink seçeneği ile istediğinizi çizersiniz de. Mesela ev kurarken çok kullanabileceğimin bir özellik olurdu doğrusu bu; odaların ölçüleri çizer yazar bir de alacağımız mobilyaları not eder bir de resimlerini koyardım ne güzel olurdu.

Paylaşmadan duramayanlar için notlarını paylaşma seçeneği de var :)

Sanırım benim Instagramdan sonra en çok kullanacağım uygulama olacak kendileri. Şiddetle tavsiye ederim.
Not defterlerim hiç üzülmesin ben gene renkli renkli onlara da yazarım o ayrı !!!

*Bense şurada adını gördüm baktım lavantabahcesi instagram fotosu dan >Yvestown yazısı ndan >linkwithlove daki şemada
**Ücretsiz olarak aylık 60 MB lık bir kotanız var, daha fazlası için ücret ödemeniz gerekiyor.

Yorumlar