Ne sadece 12 kitap mı?

Bir aralar her gün 3-5 kitap okuyan oğlum, anasına çekmiş... bazen deli gibi vakitlerini harcıyor bazen de hiç yüzüne bakmıyor kitapların.

Ama neyse ki bu aralar gene eski heyecanına geri dönmek üzere. Bir kitabı baştan sonra okuyabilmemiz pek nadir olsa da, onu çok zorlamıyorum. Sonuçta canı bazen hemencik kitabın sonuna gitmeyi istiyor. Bazen de sadece içinde ki resimlere bakmak ya da uğur böceklerini bulmak. 

Şimdiye kadar baştan sona okuyabildiğimiz 3 kitap oldu. 

Birincisi :  Çiftlik Öyküleri- Kahraman İtfaiyeciler- mesela bu serinin diğer bir kitabı Korkuluğun Sırrı'nın sadece 3 sayfasını falan ilgiyle okumuştu.



İkincisi : Deniz'in Sevdiği Şeyler 7: Tarhana Çorbası 

Bu kitabı sevmesine çok şaşırdım pek beklemiyordum. Hani klasik okuduğumuz kitaplardan farklıydı, alt tarafı hastalanıyor ve çorba içiyordu :)

Gerçi kitabı ben de çok sevdim özellikle, çorbayı yapanın baba olması, evdeki eşitliğin ve işlerin hepsinin anne rolüne yıkılmamasını ^.^






Üçüncüsü: Gürültücü Güven- en son aldığımız kitap


En çok dikkatini çeken şey güvenin koltuğun tepesinde oturuşu ve merdiven trabzanından kayarak inmesi oldu :) Ah Güven ah....

Bu kitabı kitapçıdan kendi beğenip aldı, tabi bunda içindeki uğur böceklerinin baya bir faydası oldu. 

Çocuk okuyor tabi ben de boş durmuyorum. Geçen sene GoodReads'ten kitap okuma meydan okumasına 12 kitap ile  katılmıştım.
Bi de utanmadan yazıyorum 12 kitap diye ^.^ 

Hesap basit her aya bir kitap ama bu sene 24 kitaplık bir meydan okuma yaptım. Şimdilik 2 kitap bitirdim ve şu an plana uygun gidiyorum :)

Birinci kitap: Hüsnü Arkan'dan Uyku


Çok akıcı bir dilde yazılmış, gerçek dışılık ve hayal gücü taraflarını sevdim, elimde sürünmeden bir seyahatimde bitti gitti. Ben de biraz Zülfü Livaneli Ada tadı uyandırdı. 


İkincisi ise en incesinden Stefan Zweig'den Satranç oldu. İncelik önemli çantaya kolaylıkla atabiliyorum ve çocuktan sonra kısıtlı vakitten dolayı elimde çok sürünmemiş oluyor. Ama muhakkak kalın bir başucu kitabım da bulunuyor.



Yani çok etkilendiğimi söyleyeceğim ama akıcı ve bir oturuşta bitirilebilecek incelikte :) Bu yazarın başka kitaplarına da şans vermeye çalışıcam, sanırım yazarı tanımak için biraz daha kalın kitaplarını okumam gerek :)

İkisini de Ankara'da kitap fuarından aldım. 10 yıldır yapılan kitap fuarına ilk defa denk geldim ve gidebildim. Ve bu sefer hiç önceden yorumunu okumadığım ve hiç bir sosyal paylaşımda görmediğim kitapları almaya özen gösterdim. Azcık özgün okumalarım olsun istedim. Bunu da başka yazı da yazayım bari. 

Byess

Yorumlar