Alaçatı Notları

Konaklama 
Sakin Ev Alaçatı

Otelimiz Hacımemiş mahallesinde Dutlu Kahve'ye yani Alaçatı sokaklarını gezmeye başlamaya çok yakın bir noktadaydı. Hem merkeze yakın hem de kalabalığın dışında olduğundan tam bir sakin ev diyebiliriz. İşletmecileri ve sahipleri samimi ve yardım severlerdi. Odalar ve sanat dolu dekorasyonun u ben çok beğendim.  Belki de sezon tam açılmadığından, kahvaltılarını zayıf buldum. Bahçesi de tam şezlonglara uzanıp kitap okumalık ama tabi bize çocukla uzak bir hayal. Oğlum o taşları oynatma... yavrum o ağacı sallama.... şeklinde evin sakinliği biraz bozuldu :)



1. Gün 

Kumrucu Hikmet
Bana kumru verin her türlüsünü yerim, burası da gayet güzel yapmıştı, yani zaten kumru ne kadar iyi ya da ne kadar kötü yapılır bilemiyorum.

Fava
Sıkış tepiş sokağa atılmış masalarda oturmak istemiyorsanız, biraz sakin olsun rahat rahat yiyelim diyorsanız, bahçesi gayet güzel. Mezeleri beklentimin altındaydı. Yani o çok denemek gerekli olan kabak çiçeği dolması  güzel değildi. Deniz börülcesi standarttı. Ahtapotu sert bile sayılırdı.  Ben çok çok daha iyisini bekliyordum ama işletmesi ve ilgileri çok iyiydi. Yanarım yanarım da dutlu katmerlerini denemediğime yanarım, çok iddalılarmış ^.^



İmren
Pek çok noktada karşınıza çıkabilecek tarihi bir pastane. Biz damla sakızlı muhallebi yedik, tadı güzel ama kıvamı sütlaç gibiydi o yüzden ben pek beğenmedim. Ama dönüş günü aldığımız damla sakızlı kurabiye ve kavala kurabilyeleri bir şahane. Bir de buradan damla sakızı macunu aldık.


2. Gün

Lavandin 
Burada ben öğle arası zeytinyağlılarını yeme şansım yoktu. Ege otları tabağını denedim, deniz börülcesi, deniz fasulyesi, ve adını hatırlayamadığım bir ot. Bir de lor peynirli pazı sarma yedim, pek damak tadıma uymadı ama denemek gerek. Şirin ve güzeldi, bir de Dutlu Kahvenin tam karşısında yani oranın tadını burada yiyerek de çıkarabilirsiniz.



Bitez Dondurma &Waffle
Dondurma işte diyecek cinsten ama denenebilir.



Kuş Kafesi Alaçatı 
Kahve içip gelen geçeni izlemek için ideal. Dekoru güzel.



Dutlu Kahve 
Burası da normal bir yer aman aman bir özelliği yok dutların altında olmasından başka sanırım.
Bir de bize yanlışlıkla getirdikleri ve bizim de ikram sanıp yediğimiz meyve tabağının parasını aldılar ayıp ettiler doğrusu.


3. Gün 

Köşe Kahve 

Eğer standart balık, meze, rakı 3 lüsünden uzaklaşmak isterseniz burayı deneyebilirsiniz. Yeri çok güzel. Göz dolduran tatlıları da şahane gözüküyordu ^.^ Sadece bir şeyler içmek için de oturabilirsiniz.


Kumrucu Şevki Ilıca
Ilıca da tam denizin kenarındaki haliyle beni benden aldı. Kumrusu da gayet güzeldi.


Ferdi Baba Alaçatı Port 
Sadece oğlana balık yedirmek için oturduk, o yüzden mezelerine bir yorum yapamıyorum ama liman manzarası için oturulası.

Dalyan Köşem Restoran Emin'in Yeri 
Veeeee işte bütün tatili kurtaran yer. Nihayet parmak yalatacak cinsten mezeler yiyebildiğimiz, ahtapotun lokum gibi olduğu yer. Sesiz sakin Dalyan Limanında oturup deniz kenarı balık keyfimizi yapabildik.










Yorumlar