Okuyamadım

Hep okuduklarımı yazacak değilim. Bunlar başlayıp da  2016 da, sonra sevmeyip elimden bıraktığım kitaplar.

Konstantinniye Oteli - Zülfü Livaneli
Başlamıştım, sonra Goodreads'teki yorumları okudum ve sayfalar ilerledikçe kitap bana batmaya başladı. Yavan geldi. Gezi'ye değinmesi çok yapmacık geldi birden. Ben de bıraktım. Zülfü'yü sevdiğimden, belki 2017 de okurum. Onun yarım kalmış bir kitabı olsun istemem de :) Gönül koymasın.



Daha Ne Olsun : Mezuniyet Konuşmaları - Kurt Vonnegut 
Bu tür kitaplar bana göre değil bir kez daha anladım. Konu belli, Kurt amcamızın mezuniyet törenlerinde yaptığı konuşmalar. Benim için pek ufuk açıcı olmadı doğrusu.  Zaten ben TED konuşmalarını dahi bir kere izlememiş bir insanım.



Beton Manzara - Jakov Lind 
Yarısına kadar okudum.Yani bana hikayesi çok bir anlam ifade etmedi. Belki bu yıl sırf yarım kalmasın diye bitire de bilirim, bilmiyorum.


"Doğu cephesindeki bir çatışma sonucunda Nazi ordusundan akıl hastası olduğu için uzaklaştırılan Astsubay Bachmann bu kararı bir türlü kabul edemez. Sevgilisine geri dönüp yaşamını sakin bir biçimde kuyumculukla sürdürmeye karar verdiğinde ise savaşın yerle bir ettiği bir dünya karşısına çıkacaktır. Bununla birlikte cepheye geri dönme isteği bir daha yakasını bırakmayacaktır. Avusturya asıllı yazar Jakov Lind'in savaş üzerine yazdığı bu kasvetli hikâye, cephenin önü ve ardındaki aynılaşmaya yüz tutmuş yaşamları sert bir biçimde gözler önüne seriyor"

Yani yukarıdaki açıklamadan beklediğim hikaye çıkmadı karşıma diyeyim.


Yorumlar