3 kitap

Okuduğum son üç kitabın sanat, edebiyat, sinema üzerine yazılardan oluşması bir tesadüf müydü bilmiyorum. Bazıları aklımda hiç kalmayacak bilgiler olsa da beynimin bir kenarına yazıldıkları kesin.

Kitap 1 : Edebiyat ve Sanat Yazıları - Marcel Proust 

Edebiyat kısmını okurken cidden zorlandım. Bazı cümleleri anlamak için direnmeyip geçip gittim. Zaten kitabı da daha çok Resim kısmı için almıştım ama o kısım da çok basit ve kısa geldi. 


Kitap 2: Jane Austen ve Adab-ı Muaşeret 

Böyle arada çerez niyetine okunacak bir kitap olmuş ama düzenlenmesini beğenmedim. Araya yerleştirilmiş uzun metinli görselleri bölüm aralarına alsalarmış keşke. Yoksa tam metni okurken aradan bunu bu görsel altı yazıları okumak pek olmuyor. Yazarların yaptıkları radyo programındaki söyleşilerin metine dökülmüş bir hali olduğu için biraz bölük pörçük ve çok tekrarlı geldi. 


Kitap 3: Yeryüzüne Dayanabilmek İçin - Tezer Özlü 

Kitabı İstanbul'da İstiklal Caddesindeki YKY'ından aldım. Yazar Tezer Özlü bir de başlığı görünce vuruldum. Dedim ne bunalımlar okuyucam şimdi ne güzel. Arkasındaki yazıyı bile dikkate almadım. Velhasıl kitap Tezer Özlü'nün Milliyet Sanat ve farklı dergilerde yazdığı yazıların bir derlemesi. Yani çok güzel bir pazarlama taktiği olmuş. Yazılar özellikle dönemin Almanya'daki film ve kitap festivallerinden, yani hiç duymadığım oyuncular, yönetmenler, filmler.... Ama olsun TEzer ÖZlü yazmış aldım okudum bitti gitti. 

Yorumlar