Pandemi'de çok konuşuldu...İşte kitaplığım

Sevgili Leylak Dalı'nın güzel güzel yazıp sorduğu sorulara işte benim cevaplarım.

1- Kitaplığınızın temelleri ne zaman atıldı, ilk kitaplığınız devam mı yoksa yıllar içinde yeni kitaplıklar mı oluşturdunuz?

Şu anda görmüş olduğunuz fiziksel kitaplığın temelleri Libya'dan Türkiye'ye dönüp de yeni bir ev kuracağımız zaman atıldı. İçindeki kitaplar ise taa benim İlkokul 3'te bir seri olarak biriktirmeye başladığım Jule Verne kitap serisi ile başladı.



2- Kitaplığınızdaki en eski kitap hangisi?
Kitaplığımın en eski kitapları, çocukken babamın kitaplığından alıp okuduğum ve kendi kitaplığıma kattığım kitaplar. Kardeşimle kim hangi kitabı ilk okursa onu kitaplığına atmaya hak kazanırdı çünkü. Ama en eski kitap bu sanıırm. Fransızca bir sözlük, bunu okumadan aldım tabi.



3- Kitaplığınıza ilave ettiğiniz son kitap hangisi?
En son online kitap siparişimle Defne Suman Yaz Sıcağı ve daha bir çok kitabı kattım kitaplığıma. Bu arada kitaplığımın 3 rafı 7 yıldır bir minik kitap severe ait. Ama yakında hepsini kendi odasına yollamayı planlıyorum. Son yıllarda kendime 1 kitap ona 5 kitap oranında oluyor kitap alışverişlerim. Zaten onun da benden çok zamanı var kitap okumaya. Gerçi onun kitapları ben ona okuyordum  bu yıla kadar:)

4- Kitaplığınızda bir başkasından alıp iade etmediğiniz kitap ya da kitaplar var mı?İsimleri neler?

Bu olayı hiç sevmeme  rağmen, eski iş arkadaşımın bana bu kitabı oku diye getirdiği
Franz Kafka, Dönüşüm'ü ben de kaldı.

5- Kitaplığınızda bir başkasının isteyip geri getirmediği kitap ya da kitaplar var mı? Hatırlıyorsanız hangileri?
Sayısı çok değil çünkü genelde biri benden kitap isteyince ölü taklidi yapıyorum ama hatırlamadığım bir kaç tane var galiba. Bir de kocamın alıp sonra uçakta unuttuğu Esra Türkekul Caddebostanı Cinayeti kitabım var (yenisini alıp koyacaktım kitaplığa unutmuşum), bir tanesinin daha başına bu akıbet gelmişti hatta.

6-  Kitaplık düzeniniz neye göredir?Yazar adı mı?Yayınevi mi?Kitaplığa giriş zamanı mı?Rastgele mi?

Yapıkredi ve Can yayınlarından olanlar yayınevlerine göre dizili, tabi onlar da kendi içinde yazar adlarına göre dizili. Geri kalan kitaplar türlerine göre dizili.

7- İmzalı kitaplara önem verir misiniz? Kitaplığınızda imzalı kitaplar var mıdır,hangi yazarların imzalı kitaplarına sahipsiniz?
İmzalı kitaba önem verdiğimi düşünüyordum ama baktım kitaplığımda öyle sadece 2 kitap var demek ki gereken önemi vermemişim :) Biri Hıfzı Topuz bir diğeri de Alper Canıgüz.




8- Açık düzen kitaplık sevenlerden misiniz, yoksa camekanlı ve kapaklı kitaplıkları mı tercih edersiniz?
Açık düzen her daim en sevdiğim.

9- Kitaplığınızdaki en değer verdiğiniz kitap ya da kitaplar hangileridir?
Sanırım yurtdışı seyahatlerinde gezdiğim müzelerin  sanat kitapları ya da kitapçıları gezerken aldığım ülkenin kendi dili ile yazılmış fotoğraflı kitaplar.


10- Kitaplığınızda henüz okumadığınız kitaplar için ayrı bir raf var mıdır, yoksa karışık mı koyarsınız ya da okunmamış kitapları ayrı bir yerde mi muhafaza edersiniz?

Yeni aldığım ve okumaya fırsat bulamadığım kitaplar öyle çok ki kimisi kitaplık raflarında, kimisi salonda orta ve yan sehpalarda, kimisi yatak odamda komidinin üzerinde. Bazen topluyorum ortalıktan hepsini rafa diziyorum sonra gene dağılıyorlar, ya da yenileri gelip sehpa üstüne diziliyorlar.

11- Son olarak bir oyun yapalım, kitaplığınızın ilk rafına gidiyor ve sol baştan başlayarak kitapları sayıyor, yaşınıza denk gelen kitabın adını yazıyorsunuz.

Neredeyse Kürk Mantolu Madonna'ya denk gelecekmiş.


Yorumlar